تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ اچ پی در کرج

تعمیر کارت گرافیک لپ‌ تاپ اچ پی در کرج، یکی از خدمات نمایندگی اچ پی در کرج است که به  کاربران گرامی ارائه میگردد. در راستای ارائه سرویس های تخصصی و سطح بالا به دارندگان این محصول ، نمایندگی hp از تعمیرکاران مجرب در این حوزه دعوت به همکاری نموده است. گام دیگر این مرکز برای انجام فرآیند تعمیات به شکل حرفه ای، تجهیز واحد تعمیرات به ابزار و تجهیزاتی مطابق با آخرین پیشرفت های روز دنیا می باشد.

توجه به اهمیت کارت گرافیک در لپ‌تاپ و لزوم آگاهی کاربران از خرابی ها و نکات تعمیری آن، این مطالب را بر مرور مواردی در رابطه با تعمیر کارت گرافیک لپ‌تاپ اچ پی متمرکز نموده ایم؛ با ما همراه باشید.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو

نشانه های کارت گرافیک سوخته
سوختن کارت گرافیک لپ تاپ را می توان با جایگزین کردن یک کارت گرافیک جدید بر روی دستگاه تشخیص داد. اگر با تست سیستم با یک کارت گرافیک دیگر، تصویر به مانیتور لپ تاپ شما انتقال یافت، بنابراین برای تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ و یا تعویض آن باید دست به کار شوید. اما اگر با تست یک کارت گرافیک دیگر ، باز هم تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید مشکل احتمالاً ناشی از قطعات دیگر دستگاه است.

توجه داشته باشید که در مواردی نیز عدم امکان انتقال تصویر ناشی از آن است که چیپ ست مربوط به انتقال تصویر در مادربورد خراب شده است. گاهی اوقات نیز به علت بروز مشکل در منبع تغذیه سیستم ، توان کافی برای انتقال تصویر به مانیتور وجود ندارد. حتی گاهی به علت بروز مشکل در پردازنده مرکزی سیستم (CPU) نوبت به عملیات انتقال تصویر نمی رسد. جهت بررسی های تخصصی لپ تاپ خویش و عیب یابی صحیح پیش از تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ می توانید به نمایندگی لپ تاپ اچ پی در کرج مراجعه نمایید.

علت سوختن کارت گرافیک لپ تاپ
در بخش زیر برخی از رایج ترین علل سوختن کارت گرافیک را با شما در میان می گذاریم:

  • نوسانات مربوط به منبع تغذیه
  • ضعیف بودن پاور سیستم است
  • اتصال کارت گرافیک ناسازگار با مادربورد سیستم
  • خراب شدن فن خنک کننده کارت گرافیک
  • داغ شدن بیش از حد کارت ، آسیب های جدی به بورد کارت گرافیک می رسد.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ اچ پی

تعویض کارت گرافیک لپ‌تاپ اچ پی
یکی از اقداماتی که بسیاری از کاربران در هنگام بروز مشکل در لپ‌تاپ خود به آن فکر می کنند، تعویض چیپ گرافیک این دستگاه است. در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که در اغلب موارد، خرابی کارت گرافیک مربوط به خود این قطعه نبوده و پایه های چیپ گرافیک منظور اصلی این عبارت است.

با توجه به این مساله می توان چنین گفت که اگر چیپ گرافیک دچار مشکل خاصی نشده باشد، تعویض پایه‌ ها برای رفع مشکل و تعمیر کارت گرافیک لپ‌تاپ اچ پی کفایت می‌کند. همچنین لازم است ذکر کنیم که در صورت وجود کارت گرافیک اصلاح شده برای مدل دستگاه مورد نظر، تعویض کارت گرافیک لپ ‌تاپ اچ پی می تواند موثر واقع شود.

نگه داری از کارت گرافیک لپ‎‌تاپ اچ پی
برای جلوگیری از تعمیر کارت گرافیک لپ‌تاپ اچ پی خود، کافی است تا حد امکان دستگاه خود را تمیز نگه دارید. ورود هرگونه گرد و خاک یا آلودگی به چیپ گرافیک، می تواند زمینه ساز بروز مشکلاتی در این قطعه شود. همچنین فراموش نکنید که افزایش دمای لپ‌تاپ، یکی از خطرناک ترین موارد برای کارت گرافیک آن محسوب می شود.

لذا همیشه حواستان به دمای دستگاه و عملکرد فن باشد؛ در صورتی که احساس کردید لپ‌تاپ شما بیش از حد معمول گرم شده است، به آن استراحت داده و دمای دستگاه را کاهش دهید. رعایت همین نکات ساده می تواند شما را از تعمیر کارت گرافیک لپ‌تاپ اچ پی تان بی نیاز سازد.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو

دلایل مورد توجه در تعمیر کارت گرافیک لپ‌تاپ اچ پی
از جمله دلایل خرابی کارت گرافیک که در تعمیر کارت گرافیک لپ‌ تاپ اچ پی مورد توجه ویژه قرار می گیرد، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی فن لپ‌تاپ
  • جنس مادربرد مورد استفاده در لپ‌تاپ
  • نواسانات برق و تاثیرات آن بر لپ‌تاپ
  • اجرای مداوم بازی های سنگین در لپ‌تاپ
  • گرما و حرارت بالای لپ‌تاپ
  • نشت و نفوذ مایعات در لپ‌تاپ
  • کار کردن لپ‌تاپ برای مدت طولانی
  • تحمیل فشار کار بالا بر لپ‌تاپ

واحد تعمیرات لپ‌تاپ اچ پی
واحد تعمیر لپ‌تاپ اچ پی با هدف ارائه خدمات تخصصی به کاربران راه اندازی شده است. برخورداری این مرکز از آخرین تجهیزات و ابزار تعمیر لپ‌تاپ موجب شده که تعمیرکاران، به راحتی از پس تعمیرات این دستگاه برآیند.

البته تخصص و تجربه بالای تکنسین های این مجموعه نیز در ارائه خدمات هرچه با کیفیت تر بسیار تاثیر گذار می باشد. خوشبختانه تعمیر کارت گرافیک لپ‌تاپ اچ پی نیز در واحد مذکور انجام می شود.

نکته قابل توجه اینکه در صورت نیاز به تعویض قطعه، واحد تعمیرات لپ‌تاپ hp از کامل ترین مجموعه قطعات اورجینال برخوردار است. لذا می توان از جایگزینی کارت گرافیک و بخش های آن با نمونه اصل و با کیفیت اطمینان کامل داشت.

Leave a Comment