راهنمای خرید کارتریج اچ پی

برای خرید کارتریج اچ پی باید بدانیم که کارتریج پرینترها همانند خود دستگاه پرینتر دو نوع هستند. لیزری یا تونر که برای دستگاه های پرینتر اچ پی و کپی لیزری استفاده می شوند و دیگری جوهر افشان که برای دستگاه های پرینتر جوهرافشان اچ پی مصرف دارند.

در ساده ترین حالت می توان تفاوت این دو نوع را بدین صورت توضیح داد که نوع تونر از پودر تونر برای چاپ استفاده می کند. به این صورت که پودر را با توجه به اشکال متن و تصویر با دقت تمام روی کاغذ ذوب می کند. نوع جوهر افشان اما بصورت مایع بوده و اشکال متن و عکس شما را بصورت قطرات مایع بسیار ریز روی کاغذ شما می پاشد. دستگاه کپی نیز همانند پرینتر لیزری عمل می کند با این تفاوت که مقدار پودر تونر آن بیشتر است.

باید توجه داشت نمایندگی رسمی اچ پی در کرج برای رفع نیاز تمام مشتریان، نماینده فروش کارتریج اصلی (اورجینال و فابریک) اچ پی می باشد و همچنین نماینده فروش جوهرِ پرینترهای جوهر افسان اچ پی در کرج نیز است. اگر شارژ کارتریج شما تمام شده و نیاز به سرویس و شارژ دوباره آن دارید به بخش شارژ کارتریج سایت مراجعه فرمایید.

کارتریج اچ پی
کارتریج اچ پی

معنی کلمه کارتریج چیست؟

بسیاری از افراد تازه وارد در بازار که قصد خرید کارتریج اچ پی را دارند، برداشتی از کارتریج اچ پی نداشته و می‌خواهند بدانند معنی کلمه کارتریج چیست؟ اگر بخواهیم به صورت گرامری cartridge را برای شما معنی کنیم، باید بگوئیم cartridge در زبان انگلیسی معنای برابر با استوانه و یا فشنگ دارد. معنایی به نسبت نزدیک، به کاربردی که در پرینتر دارد.

 cartridge HP چیست؟

حالا که با معنی کلمه cartridge چیست آشنا شدید، باید در مورد کاربرد کارتریج در پرینتر اچ پی بدانید. جوهر یا تونری که، عکس‌ها و اسناد را برای شما چاپ می‌کند در کارتریج نگهداری می‌شود. به عبارت دیگر کارتریج اچ پی منبع نگهداری تونر یا جوهر پرینتر شما است. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، برحسب پرینتری که انتخاب می‌کنید کارتریج‌ها نیز به دو دسته لیزری و جوهری تقسیم می‌شوند.
افراد آماتور در زمینه استفاده از پرینتر، اغلب اوقات تفاوتی بین کارتریج و جوهر یا تونر درون آن قائل نیستند و به اشتباه گمان می‌کنند که این خود کارتریج است که پروسه چاپ را انجام می‌دهد نه ماده درون آن. شما باید بدانید که این تونر یا جوهر درون کارتریج است که، عمل چاپ را انجام می‌دهد.

راهنمای خرید کارتریج اچ پی
راهنمای خرید کارتریج اچ پی

کارتریج چگونه کار می کند؟

تا به اینجا کارتریج اچ پی را به دو دسته جوهری و لیزری تقسیم کردیم، حال به پاسخ پرسش کارتریج چگونه کار می‌کند می‌پردازیم. کارتریج جوهری یا جوهرافشان، فرایند چاپ را به وسیله ترکیب جوهر‌‌های مشکی و رنگی و سوزن‌های نازلی که روی هد پرینتر قرار دارند انجام می‌دهد.
در این پرینتر‌ها کارتریج از طریق سوزن نازل، به صورت قطرات بسیار ریز روی کاغذ می‌آید و به صورت پاششی عمل می‌کند و در واقع سیستم چاپ ترمال یا پیزو است. در سیستم ترمال جوهر ایجاد شده روی صفحه بر اثر حرارت ایجاد می‌شود، مانند کارکرد پرینترهای HP.