شارژ کارتریج اچ پی

شارژ کارتریج اچ پی

برای اینکه بگوییم یک کارتریج تا چند بار شارژ میشود ابتدا باید بدانید چه نوع کارتریجی را برای شارژ ارسال کرده اید (کارتریج فابریک،کارتریج طرح چینی مرغوب،کارتریج طرح شارژ شده ،یا برندهای ایرانی) و نکته دوم اینکه کارتریج شما تا چه میزان در اصطحکاک بوده است، منظور از اصطحکاک میزان فشار اضافی به کارتریج اچ پی میباشد یعنی اینکه وقتی یک نفر کارتریجی که میزان تعداد برگ چاپی برای چاپگر آن 2500 برگ تعریف شده را در مدت 2 یا 3 روز تمام کند با نفری که همان کارتریج را درمدت 1 ماه تمام کند میزان اصطحکاک قطعات تونر لیزری برابری ندارند وقطعا کسی که فشار بیشتری به کارتریج اچ پی خود وارد میکند در زمان شارژ کارتریج نیاز به تعویض قطعه های بیشتری دارد. مورد بعدی که اصطحکاک را بالا میبرد کاغذ مصرفی برای پرینتر میباشد که اگر کاغذ نامرغوب باشد یا کاغذ مصرف شده و یا با منگنه باشد اولیت قطعه ایی که آسیب میبیند درام کارتریج اچ پی میباشد. درحالت استاندارد هر کارتریج اورجینال و کارتریج فیک تا سه بار شارژ میشود از این بیشتر هم میتوان کارتریج اچ پی را انجام داد ولی کیفیت قطعات بعد ازسه بار هر مرحله 20% کاهش پیدا میکند.

هزینه شارژ کارتریج HP چقدر میباشد؟

هزینه شارژ کارتریج بستگی به مدل کارتریج شما دارد، منظوراز شارژ کارتریج پر کردن پودر خالی شده کارتریج می باشد و هزینه شارژ کارتریج به بزرگی و یا کوچکی کارتریج شما بستگی دارد برای اطلاع از هزینه شارژ کارتریج خود با کارشناسان نمایندگی رسمی اچ پی در کرج تماس بگیرید.

آیا شارژ کارتریج به چاپگر آسیب میرساند؟

شارژ کارتریج اگر در کارگاه مجهز و با استفاده از پودر و قطعات مرغوب انجام شود هیچگونه آسیبی به چاپگر نخواهد رساند ولی اگر توسط اشخاص غیر متخصص انجام شود قطعا به چاپگر آسیب خواهد رساند.

آیا با شارژ کارتریج اچ پی، کیفیت چاپ کارتریج پایین می آید؟

معمولا با هر بار شارژ 10 تا 20 درصد کیفیت چاپ کمتر میشود که معمولا در کارتریج های لیزری رنگی این افت کیفیت بیشتر محسوس میباشدو در کارتریج های لیزری سیاه سفید شاید افت کیفیت برای کاربر اصلا ملموس نباشد.

آیا پودری که برای شارژ کارتریج استفاده میشود اورجینال میباشد؟

منظور از پودر اورجینال یعنی پودری که سازنده و کمپانی برای کارتریج ها استفاده مینماید و هیچ کمپانی پودر شارژ خود را جداگانه در بازارعرضه نمیکند و درنتیجه پودر شارژ اورجینال وجود ندارد. ولی درجه بندی پودرها گسترده میباشد.

هر کارتریج چند بار شارژ میشود؟

تا جایی که شارژ کارتریج HP بیشتر از 2 تا 3 قطعه برای تعویض احتیاج داشته باشد برای مصرف کننده مقرون به صرفه نخواهد بود و باید کارتریج نو تهیه کند. معمولا بیشتر از سه بار شارژ کارتریج پیشنهاد نمیشود.